woensdag 28 augustus 2013

'model van de maand augustus'


Afgelopen dagen heb ik gewerkt aan het model van de maand augustus. Model 2 is gekozen en hieronder zijn de vorderingen te volgen van de uitvoering van dit model.
Ik heb gekozen voor twee verschillende rode stoffen.
Aanvankelijk kwam ik er niet uit hoe ik de kraag het beste kon tekenen en daarom besloot ik het model eerst op 1/4 schaal uit te werken. Ik maakte gebruik van een model dat ik al eerder getekend had.
 
Daarna ging het tekenen goed en ben ik begonnen met het maken van een pasmodel.
Op een paspop ziet het er wel aardig uit, maar ik had toch nog mijn twijfels over de kraag.
Maar met een paar kleine aanpassingen komt het met de kraag helemaal goed.
Op het papieren patroon heb ik de kleine veranderingen aangepast.
Nu kan kan het model uit de goede stof geknipt worden.
Nadat ik met rijggaren het patroon heb overgenomen op de stof zet ik de jurk in elkaar, dat gaat vlot.
De meeste tijd gaat zitten in het uitvoeren van details zoals de taillestrook en de kraag.
Nadat ik de knopen heb uitgekozen, kunnen de knoopsgaten worden gemaakt. Hoewel mijn naaimachine redelijk goed knoopsgaten maakt, is dat altijd een vervelend klusje. Vooral het bepalen van de beginplaats van de knoopsgaten is lastig. Het is bijna onmogelijk om een mislukt knoopsgat uit te halen.
De jurk is klaar, nu nog even passen!

Volgende maand maak ik weer een nieuw model van de maand.
Je kunt nog kiezen voor 'model van de maand september'.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten