maandag 19 augustus 2013

ander plan

Vorige week wist ik precies wat ik ging maken, maar al doende zijn mijn plannen toch veranderd.
Ik was begonnen met het breien van een rokdeel op de hand, maar vond de combinatie niet optimaal en besloot iets anders te breien.
Dit weekend heb ik op de breimachine een strook gebreid. De bedoeling is dat deze strook dwars aan het lijfje wordt bevestigd.

De rode ribbel wordt gebreid met een aparte breislede, de slak. Dat zegt iets over de snelheid waarmee de toer gebreid wordt.
Voor het andere lijfje heb ik een rokdeel gebreid met een ajourpatroon.
Het breien van een kantpatroon gaat op een breimachine veel sneller dan het breien van een ribbel.
Komende weken aan de slag om er twee gehelen van te maken.

Iedereen kan ook weer kiezen voor het 'model van de maand' september!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten