zondag 1 september 2013

De Breierij

Vorige week dinsdag heb ik een bezoek gebracht aan breifabriek 'De Breierij' in Beneden-Leeuwen. Ik was nieuwsgierig wat de mogelijkheden van industriële breimachines zijn en wilde al heel lang eens een kijkje nemen. Na een uitgebreide rondleiding was ik een stuk wijzer, de mogelijkheden zijn bijna onbeperkt. Ik voelde me als een kind in een speelgoedwinkel!
De Breierij is gevestigd in een bedrijfsgebouw op een klein industrieterrein.
Er is een ruimte waar groepen ontvangen kunnen worden.
Bij dit breiwerk zijn 4 verschillende grijstinten gebreid in één toer. Het wordt gebreid met super fijn garen, de machines hebben meer dan 900 naalden.
Dit is niet exact de machine die er gebruikt wordt, maar geeft wel een goede indruk.
Verder is er een showroom met verschillende gebreide kleding voor de verkoop. Niet alles is in de fabriek geproduceerd, maar deze trui en het dekentje wel.
Na de rondleiding was het goed toeven langs de Waal.

Het model van de maand augustus is af.
Je kunt nog kiezen voor 'model van de maand september'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten