donderdag 11 juli 2013

berenpoten en appelbladeren

Afgelopen zondag bezocht ik een kunstmarkt in Bergen aan Zee. Ik was niet onder de indruk van wat ik zag maar gelukkig liep ik tot het einde van de markt door. Bij de laatste kraam kwam ik ogen te kort.
Er waren prachtige gehaakte sieraden naar Turkse traditie te koop. ( NurAy Handmade Jewelry)
Natuurlijk krijg ik meteen de kriebels en wil ik zelf ook weer aan de haak, maar ik heb me kunnen inhouden, ik houd het nog even bij 'mijn breistudie'.
 
Bij berenpoten en appelbladeren en de cordobasteek.


Deze week heb ik ook verder gewerkt aan het 'model van de maand'. Klik hier om te zien hoe het er voor staat met de jurk. 

Nog niet gekozen voor het model van de volgende maand? Het kan nog steeds!

 Welk model heeft je voorkeur?






2 opmerkingen:

  1. Hallo Ingrid, het ziet ernaar uit dat we hetzelfde boekje hebben. Ik wilde een sjaal breien met de cordobasteek, maar ik kom er niet uit. Ik loop al vast bij de eerste toer. Ik heb niet genoeg aan 34 steken om alles uit te voeren wat ze vragen. Kun jij me op weg helpen? Mijn emailadres: vjhoneywood@gmail.com. Ik heet Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Janneke, het boekje waar de patronen in staan heet 'mon tricot BREIEN & HAKEN 850 steken en aanwijzingen'. Op blz 50 staat de beschrijving van de cordobasteek.
    Ik kom wel tot 34 steken:
    3 recht + 2 samenbreien + 4 recht + 2 averecht (de omslag niet meetellen) = 11 steken.
    Tussen de " : 2 recht + (overhaling =) 2 st (en ook nu de omslag niet meetellen) = 4 steken. Je doet dit 3x = 3 x 4 = totaal 12 steken.
    Daarna 2 averecht + 4 recht + (overhaling =) 2 steken +(omslag telt weer niet mee) 3 recht = totaal 11 steken.
    De totale som is 11 + 12 + 11 = 34 steken.

    Beter kan ik het je in woorden niet uitleggen, maar ik kom er meestal ook niet in één keer uit hoor, dan haal ik de boel uit en begin opnieuw!

    BeantwoordenVerwijderen