woensdag 20 maart 2013

West Germany-vazen

Het is leuk om volger te zijn van totaal verschillende blogs, vandaar dat ik zo af en toe op zoek ga naar nieuwe bloggers. Van de week stuitte ik op 'West Germany-vazen'.

 

Zelf heb ik ook een aantal van dit soort vazen verzameld, maar ik weet er verder niets van af. Wel dat er héél veel van dit soort vazen gemaakt zijn, je komt ze op elke rommelmarkt en in elke kringloopwinkel tegen. Maar door het lezen en bekijken van deze blog ontdekte ik dat er verschillende fabrieken en ontwerpers achter deze kleurige, gedateerde en soms ook wel erg lelijke vazen schuil gaan.

Eens op een Koninginnedag besloot ik alleen 'mooie' West Germany vazen te kopen met felle kleuren en bijzondere structuren. Het viel mij op dat veel vazen eenzelfde model hebben maar door het glazuur niet op elkaar lijken. Aan de onderkant van zo'n vaas vind je wel hetzelfde  typenummer.

 
 








Mooi!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten