maandag 17 maart 2014

'feestje'

Afgelopen weekend waren de brei- en haakdagen in Amersfoort. Het is een beurs waar veel kraampjes staan met kleurige garens en alles wat je verder nodigt hebt om te haken en te breien.
De beurs werd georganiseerd in 'De Rijtuigenloods' vlak bij het station, een bijzondere locatie waar tussen de kraampjes nog oude rijtuigen staan.
Sinds we vorig jaar het A t/m Zaans Brei Café hebben opgericht, ben ik naar een aantal handwerkbeurzen geweest, het werkt besmettelijk, al dat gepraat over breien. 
In Zwolle wordt de jaarlijkse Handwerkbeurs in de IJsselhallen gehouden, een modern beursgebouw. Blijkbaar doet de omgeving er voor mij toe, want mijn voorkeur gaat uit naar de beurs in de oude loods, minder kraampjes maar meer sfeer.
In een hoek van de hal, tussen de oude wagons stond ook de stand van Wolenco waar mijn dwarsgebreide trui en vest was te zien.
Anders dan de meeste andere stands geen marktkraam maar een open winkelachtige ruimte. Om op een beurs een beetje op te vallen is het noodzakelijk om iets persoonlijks uit te dragen.
Misschien dat ik het daarom ook wel zo leuk vind om open dagen te organiseren in mijn eigen atelier, het lijkt nét een feestje!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten