zondag 20 oktober 2013

't zonder rompslomp-klerenboek

Bijna wekelijks ga ik even bij kringloopwinkel 't Goed kijken, bij Noppes kom ik wat minder vaak. Daar ga ik vooral naar toe om tussen de boeken te snuffelen.
Van de week vond ik het volgende boekje uit 1976.
In het boekje worden kledingstukken uit alle delen van de wereld beschreven, zoals een 'Laplands jak'.
Maar ook een 'smidshemd'.
Er staat ook een beschrijving van een 'rechte poncho' (ruana) in.
Rond 1970 droeg ik zelf ook een poncho, door mijn moeder gemaakt.
Van mijn vader kreeg ik een echte 'Afgaanse jas', de hele school rook ernaar.
In die tijd was ik ook al geïnteresseerd in het maken van kleding. Mijn favoriete boekje was ' 't zonder rompslomp-klerenboek'.
Volgens mij heb ik er nooit iets uit gemaakt, ik heb er alleen maar in gebladerd, geweldig vond ik het!
Breien deed ik toen ook al, uit het hoofd, niet uit een boekje.





Benieuwd naar de vorderingen van 'het model van de maand oktober'? Klik dan hier en kies ook alvast 'het model van de maand november'!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten