zondag 14 april 2013

Jean Paul Gaultier in de Kunsthal

Tot 12 mei is in de Kunsthal te Rotterdam de tentoonstelling 'The fashion World of Jean Paul Gaultier' te bezichtigen. Vorige week heb ik de tentoonstelling bekeken, er is veel te zien en het is zeker een aanrader voor liefhebbers van mode en textiel.
Het mooiste vond ik de wit-blauw gestreepte collectie. 
Maar het meest kenmerkend van zijn ontwerpen vind ik toch wel het extravagante karakter van de modellen.
Ik houd vaak meer van de bijzondere details dan van het grote geheel.
Dat geldt ook voor de gebreide en gehaakte jurk die er te zien is.
Ik voelde me daarom nogal behoudend en calvinistisch.
Op weg naar de Kunsthal had ik het nog niet in de gaten, maar op de terugweg naar het station viel het me op; heel Rotterdam was voorzien van wit-blauw gestreepte vaandels en vlaggen. Alles ter ere van de tentoonstelling van Jean Paul Gaultier in de Kunsthal.
Ook in de museumwinkelwaren er vooral gestreepte voorwerpen van Gaultier te koop. Eigenlijk doe je hem te kort met die streepjes, ik had liever gezien dat Rotterdam opgeschrikt was met wat extremere uitingen van Gaultier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten