maandag 7 januari 2013

uitleg

Meestal probeer ik mbv beelden zoveel mogelijk informatie te verstrekken. Vandaag probeer ik mbv van woorden de beelden nog wat te verduidelijken.
Op het dienblad links liggen diverse breinaalden, bolletjes garen en breiwerk. Het symboliseert mijn plan om vooral ook thuis meer te experimenteren en te spelen met materiaal en techniek. Rechts een proeflapje gebreid op de breimachine.
Dit jaar wil ik ook meer gaan breien en experimenteren op de breimachine en dit combineren met het breien op de hand.
Van zo'n breiboek word ik blij, net zoals van een aantal tijdschriften die ik jaren geleden eens gekregen heb.
Het was voor mij aanleiding om te leren patroontekenen; ik wilde dit soort kleding zelf kunnen maken. En nog steeds vraag ik me af waarom? Het is een zoektocht; door me in de vormgeving te verdiepen probeer ik daar achter te komen. Vandaar dat ik ook begonnen ben om uit het breiboekje een model te breien.
Als deze 'dames-pullover' af is, ga ik zeker nog een ander model uitkiezen en breien.
Het uiteindelijke doel is om kleding te maken die bovengenoemde drijfveren in zich verenigen, en, niet onbelangrijk, plezier uitstralen!
Kortom, uitdaging en ambities genoeg!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten