zondag 13 januari 2013

onderhoud en techniek

Breimachines moeten zo af en toe worden schoongemaakt. Vezeltjes van het breigaren verdwijnen in de machine en op een gegeven moment doet-ie het niet meer. Dus reed ik vorige week naar M&M in Twello waar alles op breimachinegebied te vinden is. Naast een opfrisbeurt van mijn machine wilde ik ook informatie inwinnen over een nieuw breiprogramma. Eigenlijk wil ik mijn oude computer weer aan de praat krijgen, maar misschien is er wel een modern alternatief.
's Avonds reed ik met een 'nieuwe oude' computer naar huis met daarop 2 breiprogramma's geïnstalleerd!
Omdat ik me nooit verdiept heb in computers waren tekening en foto's noodzakelijk.
De volgende dag lukte het me het apparaat aan de praat te krijgen. Toch ben ik nog niet helemaal tevreden, want ik mis mijn scanprogramma.
Met deze handscanner kan je tekeningen scannen die direct naar de breimachine vertaald kunnen worden.
Deze week ga ik naar de plaatselijke computerwinkel. Hopelijk kunnen ze het programma van mijn oude computer op mijn 'nieuwe' computer plaatsen, dan kan het echte werk beginnen.




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten