zondag 4 december 2011

traditioneel vakmanschap

Op onze bank liggen een aantal kussens. Niet zo zeer omdat dat het zitten op de bank aangenamer maakt, maar vooral omdat ik erg van kussenovertrekken houd. Momenteel liggen er 2 geborduurde kussens waarvan ik de oorsprong niet weet, ze liggen daar vooral mooi te zijn.

Er hangen ook een paar gebreide kousen in de kamer, ook gewoon maar omdat ze mooi zijn.
Het leuke van deze kousen is dat ik wél weet waar ze vandaan komen: in 1970 ben ik met mijn ouders en zus naar Ohrid in voormalig Joegoslavië geweest. Deze kousen werden daar op de plaatselijke markt verkocht. We zagen de vrouwen al breiend van de bergen komen lopen. Niet gek dat de sokken niet exact hetzelfde zijn.

Mijn zus en ik mochten allebei een paar kousen uitkiezen. Ik weet niet of zij haar paar ook nog heeft, maar ik weet nog precies hoe ze er uitzagen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten