woensdag 20 juni 2012

noppes

Van de week was het hoogste tijd voor een bezoek aan Noppes. Ze hebben daar veel tweedehandsboeken  en ik was er al heel lang niet geweest. Ik had geluk.
Het kostte me moeite, toch heb ik niet alle leuke boeken meegenomen, maar deze 8 boeken kon ik echt niet laten staan.
Dit boek is de moeite waard omdat er veel technische beschrijvingen in staan, altijd handig. Én omdat er van die leuke jaren '80 kleding in staat, inclusief de beschrijvingen.
Van het boek 'modern weven' word ik helemáál blij. Waarschijnlijk omdat het zo'n plezier en vrijheid in 'het maken van dingen' uitstraalt.
Het resultaat doet er in mijn ogen niet toe, want de meeste dingen die er instaan zijn gedateerd en tegenwoordig moeilijk serieus te nemen..
Maar ik ben ook kind van die tijd geweest.
Ik spon mijn eigen wol, verfde met planten én breide truien en vesten.
En niemand die hem uitlachte.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten