maandag 26 december 2011

stilleven

Minstens één keer per week ga ik naar onze plaatselijke kringloopwinkel 'Het Goed'. Naast de vele bloempotten en vaasjes die ik in de loop der tijd heb verzameld, koop ik daar ook veel boeken. Er zijn van die boekjes waarbij het me moeite kost ze te laten staan, ik heb ze al.


Het gele boekje '200 borduursteken' heb ik al lang geleden nieuw gekocht. Ik ben altijd zó gek op handwerken geweest dat ik gewoon technieken uitvoerde zonder er een echte bestemming voor te hebben.
Zo borduurde ik ooit een kleedje met de hardangertechniek.
Het kleedje ligt niet ergens bij ons in de kamer te pronken. Wél hangt er een schilderijtje van mijn man, Fred de Heij waar dit kleedje een belangrijke rol speelt.
En ja, ook één van mijn Adco-potjes staat op het stilleven!

1 opmerking: