zondag 29 december 2013

model van de maand december

Het laatste jaren '50 model van 2013 is af. Mijn garderobe heeft zich afgelopen jaar aardig uitgebreid.
Het speciale van dit model is de hoog opstaande kraag , de aangeknipte mouwen en de 'nepzakjes'.
Ik koos voor een combinatie van twee verschillende stoffen. De details in de jurk maak ik van een iets feller gekleurde stof.

Vooral de opstaande kraag is spannend om te tekenen. Op de modetekening heeft de dame een lange slanke nek en staat de kraag stijf omhoog. Hoe ziet zoiets er uitgevoerd in stof bij mij uit?
Tijdens de uitvoering van het naaiwerk kwam ik wat moeilijkheden tegen. Bij het tekenen van het 'nepzakje' had ik de techniek even over het hoofd gezien en moest ik een alle zeilen bijzetten om het netjes in elkaar te zetten.
Voor het inzetten van de voering en rits was ook wat creativiteit nodig...
Voor de knopen hoefde ik de deur niet uit, toevallig had ik mooie knopen in een bijpassende kleur in huis.

Ik kom goed in de jaren '50 jurken te zitten.

Klik hier voor meer 'modellen van de maand'!

1 opmerking: